مدیریت فرایند توسعه محصول جدید
مجتبی آقایی |
در بسیاری از صنایع , توانایی توسعۀ سریع , کارآمد و اثربخش محصول جدید مهم ترین عاملی است که موفقیت آنرا رقم می زند. در صنایعی نظیر سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر , ارتباطات راه دور , اتومبیل و وسایل الکترونیکی مصرفی , اغلب بیش از 50 درصد فروش شرکت ها به محصولاتی وابسته است که ظرف 5 سال قبل معرفی شده اند. با این وجود , علی رغم توجه زیادی که به توسعۀ محصول جدید مبذول می شود , نرخ عدم موفقیت در مورد پروژه های توسعۀ محصول جدید بسیار بالاست.